Lidl podporuje vědomé stravování

Způsob stravování má obrovský vliv na naše zdraví a životní prostředí. Proto společnost Lidl nyní přijala balíček opatření na podporu tzv. vědomého stravování. Díky rozšíření sortimentu a novému způsobu komunikace usnadní Lidl svým zákazníkům rozhodování ohledně vědomého nákupu zdravých a udržitelných produktů.

31.01.2023 11:00:00 | Praha

„Jak lze v roce 2050 zdravě nakrmit přibližně 10 miliard lidí, aniž by to ničilo planetu?“ Touto otázkou se zabývá mnoho odborníků a tak vznikl koncept Planetary Health Diet*. Ten je založen z velké části na rostlinné stravě a propagaci výrobků s nízkou ekologickou stopou. Na základě tohoto výživového modelu si společnost Lidl stanovila za cíl nabízet svým zákazníkům nejlepší sortiment pro vědomé stravování a udržitelný životní styl. Konkrétně se to projevuje v následujících opatřeních:

Rozšíření sortimentu rostlinných produktů

Produkce živočišných produktů má celosvětově největší dopad na životní prostředí. Čím více rostlinných produktů jíme, tím více děláme pro klima, biologickou rozmanitost a naše zdraví. Proto bude Lidl do roku 2025 neustále zvyšovat podíl rostlinných zdrojů bílkovin ve svém sortimentu především díky své privátní značce Vemondo.

Více celozrnných výrobků v privátních značkách Lidl

Současné studie, jako je např. Global Nutrition Report, ukazují, že celozrnné produkty jsou nezbytné pro zdraví a dlouhý život. Celozrnné výrobky obsahují více vlákniny, která podporuje zdraví střev, a tím zabraňují zdravotním rizikům, jako je cukrovka a kardiovaskulární onemocnění. Do roku 2025 chce proto Lidl postupně zvyšovat podíl celozrnných výrobků privátních značek.

Nové standardy v oblasti marketingu pro děti

Zdravé stravování se učíme již v dětství. Od ledna 2023 nebude Lidl propagovat** potraviny pro děti s vysokým obsahem nasycených mastných kyselin, cukru nebo soli. Lidl tak reaguje na doporučení Světové zdravotnické organizace. Nový obal v blízké době získá zhruba dvacet vybraných produktů, kreslené postavičky zmizí například z vybraných zmrzlin. Obaly dalších výrobků budou následovat. Změní se také styl propagace výrobků pro děti v letáku a především vzroste počet zdravých a udržitelných výrobků pro děti.

Další informace o závazku společnosti Lidl k "vědomému stravování" naleznete zde: Vědomé stravování

* Koncept Planetary Health Diet vyvinula nezisková organizace EAT, která se věnuje transformaci  globálního potravinového systému. Komise EAT-Lancet, které spolupředsedají Walter Willett a Johan Rockström, sdružuje 19 komisařů a 18 spoluautorů z 16 zemí z různých oborů včetně lidského zdraví, zemědělství, politologie a udržitelnosti.

** S výjimkou Vánoc, Velikonoc a Halloweenu

Kontakt

Lidl ČR
media@lidl.cz

Kategorie


Sdílet

Další zprávy